Heerlijk, die telefonische “Prijsvergelijkers”…. ze proberen je op slinkse wijze een abonnement aan te smeren door te zeggen dat ze zogenaamd namens een bedrijf bellen. Vandaag had ik er weer 1. “Goedemiddag, u spreekt met Sluwe Sjakie van de Prijsvergelijkert en ik bel u namens KPN”. Opeens valt het kwartje ook al was het in 5 stuivers want voorgaande keren zei Sjakie, of zijn vriendin, de naam van de Prijsvergelijkert er niet bij. Dat deed Sjakie wel.
Voorgaande gesprekken werd gepocht over de verbeteringen aan het netwerk van KPN en of ik daarom niet over wilde stappen. Nou nee….. maar daar kwam ik zo simpel niet mee weg want Snelle Henkie was een echte doorbijtert. Vodafone is voor mij provider nummer 1 met de mogelijkheid om in heel Europa inclusief Turkije mijn mobiel te gebruiken (telefonie en internet) zoals ik dat thuis ook doe dus overstappen zal ik daarom dan ook niet snel doen. Snelle Henkie was nog niet heel erg onder de indruk maar nadat ik hem in het Turks verteld had dat KPN geen schijn van kans zou maken hing ik maar op…. Ik heb hem maar niet verteld dat ik slechts 6 woorden Turks spreek 😉
Nu even terug naar Sluwe Sjakie van deze middag. Anders dan bij Snelle Henkie zei Sluwe Sjakie niet alleen dat hij van KPN was maar ook van een bedrijf dat namens KPN de telefoontjes pleegt omdat KPN dat niet meer zelf wenst te doen. Daar geloof ik al helemaal niks van maar goed. Na de gepaste introducties heb ik Sluwe Sjakie even verzocht om het vinkje “bel deze meneer niet meer” op te zoeken, hier vervolgens een vinkje neer te zetten en bij opmerkingen de tekst: “Deze meneer is uitermate bedreigend, klinkt heel gevaarlijk en heeft beloofd ons op te zoeken als wij hem nog 1 keer bellen voor een telefooncontract, energiecontract of wat dan ook”. Sluwe Sjakie schoot in de lacht en we gingen als vrienden uit elkaar. Zou het vinkje helpen? Ik hou jullie op de hoogte!