De binnen-lade

Het begon als een hersenkronkel en liep uit op een forse verbouwing met als resultaat een schitterend nieuwe keuken en een complete metamorfose van mijn woonkamer.

Het ontwerp van de keuken was al best een opgave. Deze moest over de ontbrekende plavuizen vallen en genoeg ruimte bieden om het gemis van de bovenkastjes op te heffen. Dat alles resulteerde in een keuken die als ‘zeer groot’ geclassificeerd kon worden door de Keukenconcurrent.

Veel van het werk heb ik zelf uitgevoerd en wat ik niet alleen kon, is samen met mijn hele handige buurman gedaan. Het sloopwerk, de elektra, de verlichting, het water, de riolering en de verwarming…. En met een helpende hand van de buurman uiteindelijk het dubbele plafond en de plaatsing van de keuken. Eigenlijk is de hele verbouwing perfect verlopen al zeg ik het zelf.

Toch was er een klein minpuntje. In 1 van de ladeblokken ontbrak een binnenlade. Voor de rest was er niets op- of aan- te merken op de keuken. Even bellen met de klantenservice en dan komt het wel goed…. dacht ik…. De aller vriendelijkste medewerkster snapte direct het probleem en tot op de levering van de lade ging het goed. Natuurlijk moet de Keukenconcurrent de lade ook even plaatsen….. Daar dacht de dame toch anders over. Omdat ik ervoor gekozen had om de keuken zelf te plaatsen had ik volgens de dame geen recht op de plaatsing van de lade. Hierna ontspoorde het telefoongesprek want de dame en ik stonden lijnrecht tegenover elkaar. Het kan niet zo zijn dat ik verantwoordelijk ben voor het plaatsen van een lade die er vanaf de fabriek al in had moeten zitten. Het voelde een beetje als het kopen van een auto op 3 wielen waarvan het vierde wiel in de kofferbak lag en die ik er dan zelf onder moest zetten. “Kom de lade maar brengen en als deze niet geplaatst wordt ga ik verdere stappen ondernemen maar met jou in ieder geval niet verder meer in discussie”, was de slotconclusie.

Een mooie mail naar de klantenservice en de verkoper van de keuken in Veenendaal, waarin ik de betrokken partijen in gebreke heb gesteld en vervolgactie heb aangekondigd was genoeg om terug gebeld te worden door wederom een alleraardigst vrouwtje van de klantenservice. Excuses werden gemaakt en tussen neus en lippen door vertelde de dame dat de vorige medewerkster inmiddels ontslagen was… Er werd een afspraak gemaakt voor een bezoek van een monteur en de lade zou geplaatst worden.

Vandaag was het dan eindelijk zover, de lade is geplaatst en nu is mijn keuken echt helemaal af. Of ik nog een review ga schrijven weet ik niet…. hopelijk doet Google zijn werk en wordt dit stukje eerder gevonden 😉

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.